نامشخص [نظری بر گیم] جمعه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵ ق.ظ مهدی زبیدی ۰ نظر

امروز بعد مدت ها ترجیح دادم عوض یه روند روتینی که توی کار و حتی پلی دادنم داشتم، برگردم به ریشه ها و یه گیم ایندی معروف رو تجربه کنم. خیلی وقت بود که اسم Dead Cells و تعریف هایی که ازش میشد اینور و اونور به چشمم میخورد ولی هیچوقت نیت نکرده بودم تجربش کنم. روم به دیوار درواقع بعد اضافه شدن قابلیت نو بیلد توی فورتنایت میخواستم ببینم میتونم دلمو با گیمش صاف کنم یا نه که با تشکر از دو تا سایت معروف و خوب ایرانی که اسمشو نمیگم، هر دو بار فایل های بک آپ مشکل داشتن. این بین دیگه گفتم خب حالا که نت نامحدوده و تایم هم داره میره بذار اینم دان کنیم. یعنی فورتنایت و الباقی برن خجالت بکشن که یه همچین گیمی تونست انقدر بهم بچسبه.

محیط بازی Deal Cells

یه بازی توی سبک روگ لایت (roguelite) با گیم پلی روان و انمی های متفاوت و فایت های جذاب! هرچند که خب این سبک بازی ها ممکنه برای هر کسی جالب نباشه...مخصوصا که با هر بار مردن برمیگردی جایی که ازش اومدی به هر حال دیر اومدی نخواه زود برو..نه چیز.... منظورم اینه که خلاصه یه روندیه که باید طی بشه و هر بار باید سعی کنی خودت رو به مراحل بعدی بیشتر نزدیک کنی. توی اینجور سبک ها خیلی مهمه که گیم برات انگیزه ادامه دادن رو حفظ بکنه که خب کار سختیه، ولی این بازی تونسته کاملا این مسئله رو بفهمه و نه تنها گیمر رو پای سیستم نگه داره بلکه معتادش هم بکنه!

حقیقتا وقتی اینجور گیم ها رو میبینم تازه یادم میفته گیم چی بود...انقدر عناوین مختلف با زرق و برق های گرافیکی اما از درون تهی این چندین ساله برای خودشون شهرت و ثروت دست و پا کردن که یه غباری نشسته توی این عرصه و باید منتظر باشیم هر چند وقت یه بار یه گیمی بیاد که بشوره همشو ببره! و متاسفانه گیمر های نسل جدید که عملا تنها تجربشون از این دنیای وسیع شده پابجی موبایل!

بگذریم..واقعا حال کردم با این گیم، مخصوصا با موزیک متناسب و جذابش که خیلی خوب نشسته رو کار. تبریک به استودیو سازنده Motion Twin :)

 

اگه خواستید این گیم رو تجربه کنید میتونید از این سایت دانلود کنید:

گیمینگ مستر

حالا چرا این سایت؟ والا جدای از بحث کمی کم فعالیتی این چندوقت اخیرش ولی توی کامل بودن و درست بودن گیمایی که ازش دانلود کردم کم نذاشته بودن و خب از نظر حجمی هم نسخه های منطقی تری قرار دادن. به علاوه حجم نیم بهای واقعی ای که ارائه میکنه (چون خب اکثر سایتا سرور هاشون داخلین ولی توی اکثر مواقع به دلیل ثبت نشدنشون توی سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی isp ها حجم رو نیم بها ارائه نمیدن) .

ولی خب از اونجایی که این گیم یه گیم ایندیه، اگه پولش رو دارید خیلی بهتره که نسخه قانونی اون رو تهیه بکنید. و از این گیم روی هر چیزی که فکر کنید یه نسخه هست، از ویندوز و لینوکس گرفته تا اندروید و آی او اس و کنسول های گیمینگ.
اینم صفحه این بازی توی استیم:

صفحه استیم بازی


اگه این گیمو تجربه کردین هم نظرتونو بنویسین ببینم شما هم حال کردین باهاش یا نه. پسر بعد نوشتن این پست حس میکنم برگشتم به زمان های قدیم که نقد و بررسی گیم انجام میدادم😂

آره خلاصه....همین... تا بعد:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی