نامشخص [انتقال تجربه] جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۳۳ ب.ظ مهدی زبیدی ۸ نظر

توی پست قبلی، توضیح دادم که بلوبانک چیه و چطور اصلا با بلوبانک آشنا شدم ؛ تا جایی هم که تونستم سعی کردم به صورت کامل مراحل بازکردن حساب رو توضیح بدم. و خب مجددا اینو بگم که درحال حاضر نمیتونید بدون کد معرف توی بلوبانک حساب باز کنید و نیاز به کد معرف دارید. از اونجایی که یکی از عادت های من پریدن جلوی گلوله و فداکاریه به صورت کلی، میتونید از کد معرف من استفاده کنید: MK6ALI
اصن مدیونی فکر کنی قراره پولی به حسابم بابتش واریز کنن، به مولا که ما اینجا نماز میخونیم 😈😂

اگه پست قبلی رو نخوندی میتونی از اینجا بخونی : تجربه بازکردن حساب در بلوبانک و مراحلی که پشت سر باید گذاشت!

خلاصه بعد از ثبت نام و بازکردن حساب توی بلوبانک، از اونجایی که ساکن تهران نیستم (فعلا!) تقریبا 5 روز طول کشید تا کارت صادر و برای من پست بشه که خب، به نسبت زمان تخمین زده شده 14 روزی که خود بلوبانک گفته بود، زمان خوبیه.

 

بسته بندی کارت

تا قبل از اینکه کارت برسه دستم، به این فکر بودم که امیدوارم بسته بندی مناسبی داشته باشه. اگه توی بانک های سنتی حساب باز کرده باشید(که قطعا این کارو کردید😐) موقع تحویل دادن کارت بانکی، یا میذارنش داخل جای کارت دوخته شده، یا همین جوری کارتو میذارن جلوتون میگن بیه! یعنی چیز.... بفرمائید😅 ولی خب بلوبانک ظاهر مدرن تری به کار داده بود و توی یه بسته بندی حرفه ای کارت رو تحویل داده بود. مثل گیف زیر:

گیف بلوبانک بسته بندی

خیلی دوستانه چسب بسته بندی رو باز کردم و از داخل بسته بندی لذت بردم. یه متن ساده به بلو خوش آمدید سمت راست بسته ؛ کارت آبی جذاب دلربا هم سمت چپ بسته که به شیوه جالبی توی بسته قرار داده شده بود.

گیف بلوبانک بازکردن بسته بندی

طراحی کارت به نظر من واقعا طراحی مناسب و حرفه ای بود. یکی از خوبی های این نوع طراحی علاوه بر ظاهر مدرنش و حالا، حق انتخاب دادن به دارنده حساب توی انتخاب رنگ، این بود که شماره کارت، پشت کارت چاپ شده بود. بر خلاف همه کارت های بانکی دیگه. این هم از نظر ظاهری کمک کنندست، هم از نظر امنیتی. حداقل دیگه با یه نگاه بخش مهمی از زندگی طرفو قرار نیست ببینی 🙄

به خاطر همین مسائل امنیتی ترجیحا پشت کارتو نشون نمیدم، ولی نکته جالب دیگه این کارت اینه که، پشت کارت توی قسمت پایین، نوشته شده Powered by: Saman Bank. یعنی قدرت گرفته شده توسط بانک سامان. احتمالا اگر هم مشکلی پیش بیاد بتونی به بانک سامان برای رفع مشکل مراجعه کنی.

از نظر اندازه هم فرقی با بقیه کارت های بانکی نداره و استاندارد های لازم رعایت شده. و خب از نظر نحوه پرداخت هم فرق خاصی با کارت های دیگه نداره و قرار نیست پیچیدگی ای رو تجربه کنید.

در آخر این بخش هم به اون نوشته: bank , but lovely (بانک ولی دوست داشتنی) روی کارت اشاره میکنم که همزمان هم تیکه انداختن به بقیه بانکاست هم کشیدن لپ دارنده حساب 😂

گیف بلوبانک، درآوردن کارت از بسته بندی و مقیاس اندازه کارت

نحوه فعال سازی کارت بانکی بلوبانک

قبل از اینکه به مسائل دیگه ای بپردازم، میخوام نحوه فعال سازی کارت بانکی بلوبانک رو بهتون توضیح بدم. فرایند فعال سازی کارت بانکی خیلی سادست. کافیه وارد اپلیکیشن بشید. به تب مربوط به کارت برید و گزینه فعالسازی کارت رو بزنید. در کادر مشخص شده شماره کارتی که تحویل گرفتید رو وارد کنید.
نکته: طبق کارتی که من تحویل گرفتم، شماره کارت، پشت کارت و به صورت ستونی نوشته شده که توی هر ردیف 4 رقم از کارت رو قرار داده. رقم ها رو از بالا به پایین توی کادر بنویسید.
بعد ازتون رمز میخواد که میتونید رمز دلخواه 4 رقمی خودتون رو که به عنوان رمز اول کارتتون ثبت میشه، وارد کنید.(این کار رو باید دوبار انجام بدید و مطمئن باشید کادر بالا با کادر پایین یکیه) بعد از این کار به مرحله بعد برید.درصورتی که مرحله قبلی رو درست انجام داده باشید کارت فعال میشه و رمز دوم پویا به صورت خودکار فعال میشه و نیاز به کار اضافه ای برای گرفتن رمز دوم پویا نیست. هرموقع که خواستید با رمز دوم خرید کنید، هم میتونید وارد اپلیکیشن بشید و از همون بخش کارت، درخواست رمز دوم بدید، هم میتونید به صورت پیامکی رمز دوم رو دریافت کنید.

قابلیت های دیگه

توی پست قبل به خاطر اینکه هنوز کارتم رو فعال نکرده بودم و نمیتونستم باهاش کار خاصی بکنم، برای همین خیلی نتونستم قابلیت های بلوبانک رو بررسی کنم. اما الان با توجه به تجربه ای که کردم، میخوام موارد جالبی که از بلوبانک به نظرم رسید رو براتون شرح بدم.

واریز پول به حساب بلوبانک خیلی راحته. شما میتونید توی همون تب اول، از بخش بالای صفحه  هم موجودیتون رو چک کنید هم به صورت سریع و آنلاین به حسابتون پول واریز کنید. فقط کافیه دکمه افزایش موجودی رو بزنید.

مورد دیگه این صفحه اینه که توی بخش پایین موجودی، شما میتونید به صورت دقیق، لیست واریز ها و برداشت های حسابتون رو ببینید و از انبوه پیامک های خورد خورد و جداگانه برای بررسی موارد مالی، جلوگیری کنید:

مدیریت مالی حساب در بلوبانک

 

برای انتقال پول بین بلوبانک و بانک های دیگه، با وجود اپلیکیشن بلوبانک نیازی به نصب و استفاده از برنامه دیگه ای ندارید. چرا که اپلیکیشن بلوبانک توی یه تب جداگانه، این کار رو هم براتون انجام میده. کافیه به صفحه دوم برید و گزینه انتفال رو بزنید، و بعد از وارد کردن اطلاعات کارت مقصد، کارای لازم رو انجام بدید. اگر هم حال و حوصله وارد کردن اطلاعات کارت رو ندارید میتونید از گزینه اسکن کارت بانکی استفاده کنید که خودش اطلاعات رو تشخیص بده و وارد کنه:

انتقال پول در اپلیکیشن بلوبانک

توی تب میانی هم به قول خود اپلیکیشن، خدمات روزمره رو انجام میدیدمثل خرید شارژ، پرداخت قبض و اینترنت و احتمالا در آینده خدمات دیگه. اما دو نکته قابل توجه داره. اینکه اولا نیازی نیست برای مواردی مثل پرداخت قبض حتما همه اطلاعات رو دستی وارد کنید، میتونید بکشید پایین اسکن کنید. صفحه رو عرض میکنم، صفحه رو بکشید پایین اسکن کنید.😐

دوما اینکه وقتی خواستم شارژ بخرم، نیازی به وارد کردن هیچ اطلاعاتی نداشتم، صرفا شماره ای که میخواستم شارژ بشه رو وارد کردم و بدون دردسر اضافه مثل وارد کردن رمز و CVV2، تونستم پرداخت کنم. شاید اینجوری به نظر بیاد که وای! خطرناکه اینطوری! ولی خب نیازی نیست نگران باشید چون اولا شما به هر حال برای ورود به اپلیکیشن رمز باید مشخص کنید که قطعا اگه خودتون رمز ساده ای انتخاب نکنید یا به شخصی نگید، اتفاقی نمیفته؛ دوما خب شما وارد یه اپلیکیشنی شدید که عملا وظیفش چیزیه مثل خودپرداز، شما که صد بار اطلاعات رو تو خودپرداز وارد نمیکنید، پس مجددا این سیستم طبیعیه:

پرداخت های روزانه بلوبانک

 

تب مربوط به کارت هم فکر میکنم توی پست قبلی و این پست همه توضیحات رو دادم دربارش. اینکه میتونید کارتتون رو به طور موقت یا دائم مسدود کنید و میتونید اطلاعات امنیتی رو ویرایش کنید. و خب علاوه بر این ها میتونید با استفاده از دکمه رمز دوم پویا، یه رمز موقت بگیرید برای کارای اینترنتی خودتون و از طریق دکمه اشتراک گذاری، شماره کارت یا شبای خودتون رو به اشتراک بذارید. اما نکته جالب توجه اینه که توی بخش کارت، شما با ضربه زدن روی عکس کارت میتونید پشت کارت خودتون رو ببینید و اطلاعات کارتتون رو مشاهده کنید که سیستم جالبیه. ولی خب به خاطر موارد امنیتی، ترجیحا از این بخش عکس نمیذارم. همون پست قبلی رو که کارت توش فعال نبود برید ببینید تصور کنید چی میگم😂❤️✋

در نهایت هم تب مربوط به اطلاحات هویتی و شخصیتون سروکار دارید که توش میتونید حسابتون رو مدیریت کنید که اینم به خاطر دلیل بالا معذورم از گذاشتنش 😕👆

تجربه خودم از بلوبانک

به شخصه برای من تجربه کار با بلوبانک واقعا تجربه جذابی بود. دیگه نه از چک کردن هزاران پیام بانکی برای فهمیدن موجودی حساب و خرجایی که کردم خبری بود، نه از روند رو مخ پرداخت های آنلاین! چون اطلاعات کارت همیشه دم دستم بود. و خب هیچ مشکلی رو چه توی پراخت های آنلاین و چه توی استفاده از کارت به صورت فیزیکی از طریق دستگاه کارت خوان نداشتم. علاوه بر همه اینا، طراحی ساده و در عین حال مدرن کارت، حس خوبی رو بهم میده. هرچند که خب، وجود یه بانک سنتی در کنار بلوبانک به نظرم کار خوبیه. چون بالاخره هر اتفاقی ممکنه برای شبکه ملی اطلاعات بیفته. از طرفی آدم بعضی وقتا میخواد پول نقد واریز کنه به حساب. هرچند همونطور که قبل تر هم گفتم، احتمالا بانک سامان بتونه کارای فیزیکی بلوبانک رو پوشش بده و خدمات مربوطه رو ارائه بده. خلاصه آقا ما لذت بردیم!

 

امیدوارم توی سال های پیش رو، بتونیم شاهد فن آوری ها و نوآوری های مفیدی توی کشور باشیم که حداقل حس کنیم یکم نسبت به سالی که داریم توش زندگی میکنیم پیشرفته ایم 🙂

حرف دیگه ای نمیمونه، امیدوارم که این پست و پست قبلی مربوط به بلوبانک، تونسته باشه به سوالاتت جواب بده و برات مفید بوده باشه. اگه حرفی، سخنی، تجربه ای چیزی در این موضوع داشتی خوشحال میشم کامنت بذاری. این پست رو برای کسی که فکر میکنی میتونه براش مفید باشه بفرست❤️

همین، به سلامت :)

چرا کارت رو فعال کردم ولی میزنم میگه فعال نشده

این موضوعو از بخش پشتیبانی ، با بلوبانک درمیون بذار. ممکنه مشکلی تو روند فعالسازی بوجود اومده باشه

سلام من چند ساعت پیش کارت رو تحویل گرفتم اما  اصلا دکمه فعال سازی برام نیست نمیدونم  چیکار کنم کمکم کنید 

سلام رضا جان، حقیقتا من خبر ندارم تو نسخه های جدید روند کار دقیقا چطوری شده چون یادمه دیگه بعد دریافت کارت و ایجاد حساب کاربری، روند فعالسازی نهایی و تعیین رمز انجام میشد، ولی اگه مشکلی هست توی روند فعالسازی و استفاده از کارت، توی محیط نرم افزار با استفاده از گزینه پشتیبانی، با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید که مشکلتون رو حل کنن.

سلا م دوست عزیز

 

ممنون از به اشتراک گذاری طلاعاتت و همچنین وقتی که گذاشتی دمت گرم  ♥️

مخلصم مهدی جان، امیدوارم مطالب مفید بوده باشه❤️✋

سلام دوستان

اگه خواستین ثبت نام کنین ممنون میشم از کد دعوت MHNFIA استفاده کنید ببینم میشه منم کارت مشکی رو بگیرم

خودم کسی رو ندارم بخواد کدم رو بزنه

خیلیییی ممنونم پیشاپیش😊😊

کد معرفی🙂🥲

MHNFIA

حالا اسپم که کار خوبی نیست ولی امیدوارم کارت مشکیتو بگیری مرد جوان😂🖐️

با پست پیشتاز ارسال میکنن کارت رو یا با تیپاکس ؟

اون زمان برای من از طریق شرکت پست به دستم رسید. بعید میدونم الانم ارسالش با تیپاکس باشه.

من رنگ سبز داشتم دوباره رنگ زرد سفارش دادم فعلا نیومده

مبارکت باشه❤️🙌
جدیدا زرد اضافه شده یا باید با دعوت و این داستانا گرفت؟

قبل از خوندنِ مطلبت یعنی حدود یک ماه پیش -بدون کد معرف- ثبت نام کردم وگرنه حتما این کار رو می‌کردم :)

اینم شانس مایه 😂

سلام

دوتا مطلب کامل نوشتیا ایول :)

فقط در مورد معرف این نکته رو اضافه کنم که خیلی راحت می‌تونی از اون مرحله رد بشی و حتما نیازی نیست که کد معرف وارد بشه.

مخلصم 😅❤️ والا اون تایم شنیده بودم نیازه وخب توی سایت هم یادمه یه همچین چیزی زده بود ولی خب الانو خبر ندارم؛ احتمالا وارد فاز خدمات رسانی عمومی شده دیگه اوکیه... مرسی بابت اطلاع رسانی 😊❤️❤️❤️ (ولی خب شما کد معرفو بزن...ثابت شده اونایی که کد معرف منو بزنن کرونا نمیگیرن😎)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی