نامشخص [انتقال تجربه] شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ب.ظ مهدی زبیدی ۱ نظر

چی شد که اصن به بلوبانک رسیدم؟

چندوقتی بود که برخی از دوستان، حرفای جالبی درمورد نوعی حساب بانکی تماما اینترنتی میزدن؛ یا کارت های بانکی جدید خودشون رو استوری میکردن. به شخصه چون خیلی این موضوع تا به حال مسئلم نبوده پیگیرش نشدم. اما به پیشنهاد یکی از نزدیکان، گفتم دلو به دریا بزنم ببینم چیه جریانش. و خب با "بلوبانک" آشنا شدم. یک بانک تماما اینترنتی که از لحظه افتتاح حساب تا زمان دریافت کارت (که در ادامه درموردش صحبت میکنم) نیاز نیست یه قدم حتی پاتونو از خونه بیرون بذارید.

خب این برای من واقعا یه نعمته، واقعا کی دلش میخواد به خاطر کوچک ترین خدماتی پاشه بره یکی از شعبه های یه بانکی، کلی تو صف وایسه تا نوبتش بشه، بعد فرم پرکنه و.... که واقعا کی بره این همه راهو! تازه اگه بعدا مشکلی هم پیش بیاد مجبور بشی بری همون شعبه ای که حساب باز کردی که اصن خدا میدونه آدم تا چندسال دیگه کجاست؟ فرض کن رفتی یه شهر دیگه حالا بابت یه سری خدمات مجبور بشی یه مسافرت هم بری.

از بحث دور نشیم. پیش خودم گفتم خب، من که بالاخره میخوام یه حساب باز کنم، چرا تو بلوبانک حساب باز نکنم؟ هرچند خب اعتماد کردن تو این زمونه سخته، برای همین یه سرچ زدم دیدم جالبه، توی سایت پلیس فتا هم یه پست برای معرفی این بانک نوشته و منتشر شده که خب، خیالمو تا حد زیادی راحت کرد. و در نهایت اطلاعات به خود بانک مرکزی ارسال میشه پس خیلی نیازی به ترسیدن نیست.

شما میتونید پستی که گفتم رو از اینجا بخونید: بلوبانک چیست؟

 

خلاصه آقا ما رفتیم برای نصب اپلیکیشن بانک و بازکردن حساب بانکی. اصولا توی سیستم بانکداری سنتی شما حتما باید سپره ای داشته باشی زمانی که میخوای حساب بانکی بسازی ولی خب، گویا توی نئوبانک ها(سیستم مدرن بانک داری) جریان اینطوری نیست و شما میتونی حتی بدون پرداخت یک ریال توی بلوبانک حساب بازکنی. هرچند اینم بگم که من از باقی نئوبانک ها خبر ندارم ولی خب با سرچی که کردم چندان نظرمو جلب نکردن، اگه شما تجربه استفاده ازشون رو دارید یا میشناسید بگید ما هم آشناشیم:)

سیستم اهراز هویت و روند ثبت نامش هم چیز جذابی بود که در ادامه این روند رو براتون توضیح میدم

نکته مهم: من بعد نوشتن این مطلب مطلع شدم ثبت نام توی بلوبانک به صورت عمومی هنوز وجود نداره و حتما باید کسی که بلوبانک داره دعوتتون کنه، پس احتمالا نتونید همینجوری حساب باز کنید و وارد کردن کد معرف الزامی باشه 😐

روند بازکردن حساب در بلوبانک

اول از همه ازتون شماره همراه میخواد، شماره رو وارد میکنید. بعد کد تایید ارسال میشه به شماره ای که وارد کردید. بعد از اون ازتون کد معرف میخواد، من چون یکی از نزدیکانم پیشنهاد داده بود و از طریق اون آشنا شده بودم، کدش رو وارد کردم که مزیت حساب بهش برسه (حالا صداشو درنیارید ولی گویا 30 هزار تومن به حساب شخص معرف واریز میشه...اهم)

اما جریان اصلی از اینجا شروع میشه!

از شما کدملی میخواد که خب، وارد میکنید. بعد باید کارت ملی رو اسکن کنید و بفرستید. خب من قبلش فکر میکردم باید دوساعت پرینتر رو روشن کنم، اسکن بگیرم که درست حسابی دربیاد، عکس جدا هم داشته باشم و.... ولی خب نه، اینطوری نبود. اپلیکیشن بلوبانک خودش سیستم هوشمندی داشت که از دوربین گوشی استفاده میکرد و کافی بود کارت ملی رو جلوش بگیری، تشخیص میده و اگه درست این کارو کرده باشی ازت میخواد که کارتو برگردونی تا پشت کارت هم اسکن کنه. بعد از این کار خودش حاشیه های اضافی رو کراپ میکنه و حتی عکس تورو هم از توی کارت ملی تشخیص میده و جداگانه برش میزنه. جالب بود برام، خوبه، به به، بسیار عالی!

بعد از این مرحله، جریان یکم جنایی میشه😂 دوربین جلوی شما روشن میشه، یه متن هم رو صفحه میاد که میگه متنو بلند و واضح بخون و ویدیو رو بفرست. حس کردم یه لحظه جوکر پشت دوربینه.

البته نترسید، ویدیو رو میتونید اگه خوشتون نیومد پاک کنید دوباره رکورد کنید یا اصلا برنامه رو ببندید و بذارید موقعی که سرحالید رکورد کنید. (تو خود اپلیکیشن هم قید کرده شئونات رو رعایت کنید، خلاصه خواهرم حجابت، برادرم زیرپوشت 😂😂😂)

در نهایت فایل رو ارسال میکنید و منتظر میشید که بانک مرکزی مدارک رو تایید کنه. اگر مشکلی باشه خود بلوبانک بهتون پیامک میده و اطلاع رسانی میکنه.


تقریبا بعد یک روز و اصلاح جزئی ویدیوی ارسالی، حساب من هم تایید شد. بعد از تایید حساب، همچین چیزی رو توی فضای اپلیکیشن میبینید:

بلوبانک تایید حساب

توی این مرحله دیگه شما باید برید برای مرحله سخت ماجرا و اون سفارش بلوکارته. البته اشتباه نکنید، قرار نیست کار عجیبی بکنید ولی انصافا انتخاب بین 3 تا رنگ آبی و قرمز و سبز سخته! هرکدومشون در جای خودشون جذابیت ظاهری خوبین دارن. البته اگه رنگ زرد هم اضافه میشد احتمالا مشکلی توی انتخاب رنگ دیگه نداشتم😂 تصویر زیرو ببینید و بگید اگه شما بخواید یکی رو انتخاب کنید، نظرتون روی کدوم رنگه؟
 
رنگ کارت بلوبانگ
 
دیگه خلاصه بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، وارد بخش بعدی میشید که ازتون شماره پستی و شماره ثابت میخواد. هرچند که خب، کاش یکم سر واردکردن آدرس سیستم بهتری رو پیاده میکردن. چون پیش اومده که انتخاب آدرس و ارسال محصول صرفا از روی کدپستی با ایراداتی همراه بوده. تجربه شخصی من حتی اشتباه بودن آدرس ثبت شده با وجود کد پستی درست رو هم نشون میده. البته خب بعد ورود کد، شما میتونید آدرس رو چک کنید ولی خب، به هر حال این بخش کمی نیاز به اصلاح داره.
از طرفی هستن مشترکینی که شماره ثابت نداشته باشن و الزام ورود شماره ثابت برای ارسال کارت، کمی غیرمنطقی به نظر میاد. حالا منم شماره ثابت دارم ولی خب، تلفنی رو بهش وصل نکردم چون احتیاجی ندارم.
 
اما نکته قابل توجه اینجابود که خب، من فکر میکردم شاید برای ارسال کارت حداقل دیگه یه پولی بگیرن؛ اما بعد از واردکردن آدرس از این مرحله بدون درخواست مبلغی گذر کردیم. حالا دقیق نمیدونم که واقعا رایگانه یا مبلغ رو هنگام تحویل درخواست میکنن ولی خب احتمال زیاد رایگان باشه، چون منطقیش اینه که اگر قرار باشه هنگام تحویل مبلغی رو بخوان توی اپلیکیشن اعلام کنه. وخب اگر ساکن تهران باشید 5 روزه و اگر ساکن شهرستان باشید نهایت تا 14 روز بسته رو تحویل میدن (طبق گفته خودشون)

به هرحال از این مرحله هم گذر کردم و پنل های جدید و جالبی به من نشون داد. از واریز موجودی سریع و دردسترس تا بخش پرداخت و مهم تر از همه، بخش مدیریت کارت که خب، چون هنوز صادر نشده امکان ویرایش توش ندارم.
 
اپلیکیشن بلوبانک
 
البته من هنوز تجربه کارکردن توی بلوبانک رو ندارم و نمیتونم صددرصد بگم که این سرویس خوبه یا نه؛ اما حداقل میتونم بگم که به طور کلی ایده یه بانک آنلاین با خدمات تماما آنلاین بدون نیاز به حضور به صورت کلی خیلی کارگشاست و اگه خوب مدیریت و پیاده سازی بشه میتونه در آینده خیلی کمک کننده باشه.
از طرفی یکی از چیزایی که من به شخصه بابتش احساس نیاز میکنم تبدیل ارزه، خیلی خوب میشه که یه نئوبانک بتونه به صورت قانونی و آنلاین، ارزمون رو برامون تبدیل کنه و توی حساب شخصیمون ذخیره کنه. حالا شاید این ایده مربوط به کار بانکی نباشه ولی خب، چه ایرادی داره یه قابلیت به یه درگاه قانونی اضافه بشه؟
 
به هر حال، تا چندروز آینده کارتی که سفارش دادم دستم میرسه و دوست دارم ببینم تجربه کار باهاش چطوریه. در آینده اگه قسمت بود، حتما تجربه کار با بلوبانک رو با شما به اشتراک میذارم و لینکش رو توی همین مقاله قرار میدم.

بروزرسانی: کارت رسید دستم و تجربه خودم رو توی این مقاله نوشتم: تجربه کار با بلوبانک + مراحل فعالسازی کارت بانکی

 
- راستی اینم کد دعوت منه که شما میتونید استفاده کنید و حساب باز کنید (مدیونید اگه فکر کنید چیزی قراره به حسابم واریز بشه، جریان صرفا فداکاریه👹😈): MK6ALI
 
امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه و شمارو تا حدی با این سرویس آشنا کرده باشه. نظرتون رو برام درمورد این سرویس کامنت کنید و اگه سرویس مشابهی رو میشناسید خوشحال میشم معرفی کنید. این پست رو اگه فکر میکنید به درد یکی دیگه هم میخوره باهاش به اشتراک بذارید. همین:)
 

والا کلا این شیوه کلاب هاوس ای که باید یکی رو بشناسی که یکی رو بشناسه و... تا بیای تو رو درک نمی کنم ولی در کل چیز جالبی به نظر میاد! 😂👌 قسمت شه امتحان کنیم؛ در واقع قسمت شه حوصله پیدا کنیم امتحان کنیم! راستی من ناچارا آبی بر می دارم تا بنفش بیارن رو کار! 😂✋✨

آره یکم حرکت عجیبیه، ولی خب از طرفی به کنترل کردن ورود مخاطبا کمک میکنه، که کیفیت ارائه خدمات افت نکنه ولی در کل آره 😂 اتفاقا منم آبی برداشتم🤙😂❤️
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی